İsrail’in saldırıları ve insani yardım girişini engelleyen ağır kuşatması altında bulunan Gazze Şeridi, açlık, ilaç ve su yokluğunun en ağır boyutlara ulaştığı insani bir felaket yaşıyor. Özellikle çocukların hayatını kaybettiği açlık ölümleri her geçen gün artıyor.
Birleşmiş Milletler (BM), bugüne kadar 96’sı çocuk 197 kişinin açlıktan yaşamını yitirdiği Gazze’de kıtlık ilan etti. BM’nin kuruluşundan bu yana yalnızca 4 kez aldığı resmi kıtlık kararı, Orta Doğu için ilk kez uygulanmış oldu.
Açlık ve susuzluk silah olarak kullanılıyor
İsrail’in “açlığı ve susuzluğu bir savaş aracı” olarak kullandığı belirtiliyor. Bölgedeki sivil altyapının neredeyse tamamı hedef alınırken, Gazze’nin yüzde 88’i yıkıldı. 2,3 milyon nüfusa sahip bölgede 2 milyon kişinin yerinden edildiği, birçoğunun ise defalarca göç etmek zorunda bırakıldığı açıklandı.
Yerinden edilen Filistinliler, çadırlarda ya da kalabalık okullarda hijyen koşullarından uzak bir şekilde yaşam savaşı veriyor. Temizlik malzemelerinin yetersizliği nedeniyle bulaşıcı hastalıkların hızla yayıldığı, İsrail ordusunun ise günlük bombardımanlarla bu bölgeleri de hedef aldığı kaydedildi.
![]()
Açlıktan ölen bebek
Gazze’nin güneyindeki Han Yunus’ta yaşayan 5 aylık Gadir Bireyka da ağır beslenme yetersizliği nedeniyle hayatını kaybetti. Ailesi, abluka ve saldırılar nedeniyle sağlık hizmetlerine erişemediklerini, bebeklerinin doğumdan itibaren ihtiyaç duyduğu tedaviyi alamadığını ifade etti.
İsrail’den tehdit: “Cehennemin kapıları açılacak”
İsrail Savunma Bakanı Yisrael Katz, Gazze kentinin işgal planının onaylandığını duyurarak, “Yakında Hamas için cehennemin kapılarını açacağız” sözleriyle tehditte bulundu. Katz, saldırıların, Hamas’ın elindeki 50 esiri serbest bırakması ve silahsızlanma şartı kabul edilene kadar süreceğini belirtti.
