Şu ana kadar 21’i İsrailli 730’u Filistinli rehine İsrail ve Hamas yönetimleri arasında 19 Ocak 2025’te başlayan ve çökmek üzere olan ateşkes anlaşmasının ilk aşaması kapsamında serbest bırakıldı.
Bugün anlaşmanın ilk aşamasının altıncı turu kapsamında İsrail 369 Filistinliyi, Hamas da 3 İsrailliyi serbest bırakacak. Serbest bırakılacaklardan 333’ü soykırım sırasında Gazze’den esir alınanlar ve Gazze’ye geri dönecekler. Serbest bırakılacak 36 Filistinli de 24’ünün derhal Mısır’a sınırdışı edilmesi beklenen, İsrail’in yasadışı yargılamalarıyla ömür boyu hapse mahkum edilmiş kişiler olduğu belirtiliyor.
Hamas’ın serbest bırakacağı üç isim ise İsrail Amerikan vatandaşı Sagui Dekel-Chen, İsrail-Rus vatandaşı Ssasha Trupanov ve İsrailli Arjantin vatandaşı Yair Horn. Ateşkes anlaşması ve Gazze’nin geleceği ABD Başkanı Donald Trump’ın Gazzelilerin sürgün edilmesine yönelik planı nedeniyle tehlikede görülüyor. Trump’ın önerdiği plana karşı Arap ülkelerinin bir alternatif sunması bekleniyor.
Bu alternatifin oluşturulması için Suudi Arabistan’da gelecek hafta Perşembe günü bir zirve düzenlenebileceği belirtiliyor.

