Skandal, 1 Aralık 2025’te görevli memurun uzun süredir işe gelmemesi üzerine fark edildi. Durumun Cumhuriyet Savcısı’na iletilmesiyle Emanet Bürosu’nun kapıları açılarak kasalarda inceleme yapıldı. Yapılan kontrolde kasaların tamamen boş olduğu görüldü.
50 kilo gümüş ve 25 kilo altın kayıp
Savcılık tarafından gerçekleştirilen detaylı incelemede, farklı soruşturma ve dava dosyalarına kayıtlı yaklaşık 50 kilogram gümüş ve 25 kilogram altının kaybolduğu anlaşıldı. Bunun üzerine zimmet memuru Erdal T. ile şüpheli Kemal D. hakkında yakalama kararı çıkarıldı.
Zimmet memuru ailesiyle İngiltere’ye kaçmış
Araştırmalarda, zimmet memuru Erdal T.’nin 19 Kasım 2025 günü saat 08.22’de eşi ve çocuklarıyla birlikte İngiltere’ye kaçtığı belirlendi. Diğer şüpheli Kemal D. ise adresinde yakalanarak gözaltına alındı.
Tüm personelin ifadesi alındı
Soruşturma kapsamında emanet büroda görev yapan tüm personelin, aralarında yazı işleri müdürünün de bulunduğu çalışanların ifadeleri alındı. Ev ve iş yerlerinde yapılan aramalarda herhangi bir suç unsuruna rastlanmadığı belirtildi. Kemal D. hakkında ek gözaltı kararı verildi.
Kaçan memurun WhatsApp mesajı pes dedirtti
Firari memur Erdal T.’nin WhatsApp üzerinden arkadaşlarına “Ben malları sattım, Allah çarşınıza pazar versin” yazdığı ortaya çıktı.

