Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Çanakkale merkez ile Bayramiç ilçesinde çıkan orman yangınlarının büyük ölçüde kontrol altına alındığını açıkladı. Bayramiç’te başlayan yangın, Saçaklar köyünde ciddi maddi kayıplara yol açtı. Ormanlık bölgeler, ekili alanlar, evler ve ahırlar zarar gördü. Evi yıkılan Faize Soran, yaşadığı anları basınla paylaştı.
ÇOK SAYIDA EV KÜLE DÖNDÜ
Çanakkale merkeze bağlı Sarıcaeli köyü civarındaki ormanlık alanda dün saat 13.30 sıralarında yangın başladı. Rüzgarın etkisiyle hızla yayılan alevler geniş bir bölgeyi etkisi altına aldı. Çevre sakinlerinin ihbarı üzerine bölgeye Çanakkale Orman Bölge Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Yangının ilk anlarında 4 uçak ve 4 helikopter havadan, 27 arazöz ve çok sayıda orman işçisi karadan müdahale etti. Alevler, bazı yerleşim yerleri ile Çanakkale Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanesi yakınına kadar ulaştı. Hastane çevresindeki site tahliye edildi. 5 köy boşaltılırken bir itfaiye aracı da alevler içinde kalarak kullanılamaz hale geldi. Olayda merkezde 131, Bayramiç’te ise 654 kişi tahliye edildi.

SAÇAKLI KÖYÜ TAMAMEN YOK OLDU
Yangın sırasında Saçaklı köyünde yaşayanlar güvenlik amacıyla bölgeden çıkarıldı. Köyde birçok ev tamamen yanarak kullanılamaz hale geldi. Sabah saatlerinde drone ile çekilen görüntülerde yangının yarattığı tahribat gözler önüne serildi. Bölgede ekiplerin soğutma ve kontrol çalışmaları devam ediyor.

ALEVLER KONTROL ALTINA ALINDI
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Çanakkale merkez ve Bayramiç’teki yangınların büyük ölçüde kontrol altına alındığını belirtti. Yumaklı, “Çanakkale Merkez ve Bayramiç’te, orman kahramanlarımızın gece boyunca süren aralıksız çalışmalarıyla yangınların ilerleyişi durduruldu, büyük oranda kontrol altına alındı. Havadan ve karadan soğutma faaliyetleri devam ediyor” ifadelerini kullandı.
Bakan Yumaklı ayrıca Sarıcaeli köyü yakınlarında çıkan yangınla ilgili olarak jandarma ekiplerince 4 kişinin gözaltına alındığını duyurdu.

“KİMLİĞİMLE TELEFONUMU ALIP ÇIKTIM”
Bayramiç’te evini kaybeden Faize Soran, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı: “Kapıya çıktım, hava birden kararmıştı. Güneş tutuldu sandım. Gökyüzüne bakarken o taraftan duman gördüm. Fabrika var orada, haber vermek için yola çıkacaktım. Meğerse herkes panik halinde dışarıdaymış. Bana ‘Kimliğini al’ dediler. Evden kimliğimle telefonumu alıp çıktım. Jandarma hemen bizi köyden çıkardı. Yangının geldiğinden haberimiz yoktu. Şimdi gördüğünüz gibi evden geriye hiçbir şey kalmadı. Bir canım, bir telefonum, bir de kimliğim var. Başka hiçbir şeyim yok.”

YANGINDAN GERİYE 3 TAVUK KALDI
Evi ve ahırı yanan Birgül Civir ise sabah geri döndüğünde hayatta kalan üç tavuğunu gördü. Dumandan etkilenen hayvanlar için ekipler ve gönüllüler seferber oldu. Civir, “Köyümüzde yangın çıktı, evimiz yandı. Mahsullerimiz, yağımız, tuzumuz, hepsi gitti. Tavukların çoğu telef oldu, üç tanesi sağ kaldı. Çok üzgünüm” dedi.


