Ankara’da baharın sıcak yüzünü gösterdiği günlerin ardından, vatandaşlar bugün sert bir soğukla karşı karşıya kaldı. Dün 20 dereceleri bulan sıcaklıklarda tişörtle sokaklarda gezen Ankaralılar, bugün ise adeta kış geri dönmüş gibi atkı ve berelerle dışarı çıkmak zorunda kaldı.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün günler öncesinden yaptığı uyarılar doğrultusunda, başkentte ani bir soğuma yaşandı. Dün bahar havasının tadını çıkaranlar, güneşin etkisiyle parklarda ve açık alanlarda vakit geçirirken, bugün soğuk hava dalgası ve sert rüzgar nedeniyle montlarını, hatta kışlık kıyafetlerini çıkarmak zorunda kaldı.
Vatandaşlar, bu ani değişime sosyal medyada da geniş yer ayırdı. “Dün bahar, bugün kış”, “Ankara dört mevsimi bir günde yaşatıyor” gibi paylaşımlar yaparak şaşkınlıklarını dile getirdiler. Bazı Ankaralılar sabah evden ince kıyafetlerle çıkmanın pişmanlığını yaşarken, soğuk ve rüzgârlı havada ısınmaya çalıştılar.
Uzmanlar, önümüzdeki günlerde hava sıcaklıklarının tekrar artacağını ancak bahar aylarında bu tür ani değişimlerin sık yaşandığını belirtti. Özellikle yaşlılar ve kronik rahatsızlığı olan kişilerin dikkatli olmaları, bağışıklık sistemini güçlü tutmak için sıkı giyinmeleri önerildi.
Ankara’nın değişken havası bir kez daha kendini gösterirken, Ankaralılar her zamanki gibi şemsiyelerini, atkılarını ve kısa kollu tişörtlerini aynı anda hazırlamak zorunda kalacak gibi görünüyor!

