Bu ülkede EDS’leri kötü niyetle kurma kararı alan, işleten ve gelir kapısına dönüştürmüş ilçe belediyeleri var!
İlçenin başlıca geçim kaynağı hanesine ‘EDS’ yazılsa yeridir.
Büyükşehir olmadıkları için kendilerine tanınan bu özerkliği işlerine geldiği gibi suistimal ediyorlar.
Büyükşehir ilçesi olanlar kafalarına göre hareket edemiyorlar. Çünkü büyükşehirlerde kuvvetler ayrılığına dayanan karmaşık, adaletsizliği görüp engelleyecek bir karar mekanizması var EDS’ler konusunda. Büyükşehir olmayan ilçelerde bu karar daha mikro ölçekte rahatlıkla alınıyor.
Büyükşehir olmayan ilçelerde böyle bir mekanizma, kuvvetler ayrılığı, denge fren sistemi yok. Bu boşluğu harami zihniyetiyle kullanan belediyelerin hızı önlemek gibi bir dertleri katiyen yok.
Tek maksatları var, o maksat da yolu ilçeden geçen yabancıları soymaktır.
Bir zamanların yolları haraç için kesen bedevi eşkiyaları bunlardan çok daha adildir.

