İzmir’in Dikili ilçesinde üç aydır neredeyse her sabah bir skandal, aynı skandal tekrar ediyor.
Dikili limanının yanındaki iskeleden tur yolcuları kişi başı 1500 liradan alınıyor. Yaklaşık beş altı saat sürecek bir tur için kişi başı 1500 lira almak az para değil. Kimsenin parasında gözümüz yok elbette. Bereket versin, biriniz bin olsun, Allah artırsın ne diyelim.
Yazının bu kısmında bu bilgileri vermemimizin sebebi bambaşka bir şey.
Dediğimiz gibi Dikili sahilinde her sabah aynı skandal tekrar ediyor. Ne skandalı biliyor musunuz? Her gün limandan yolcu alan bu teknelerin pisliklerini insanların çoluk çocuk yüzdüğü sahile saçma skandalı!
Allah’ın yolcuları ve güzelim denizi vesile kılarak verdiği nimete, rızka o denizi böyle hunharca kirleterek cevap veriyor Dikili’deki tur teknesi sahipleri ve çalışanları.
İşin bu kısmını Allah’a havale edebiliriz ancak. Fakat unutmuyoruz ki hukuk diye bir şey de var. Mavi Vatan diye bir şey de var. Denizi kirleten bu tekne turları aynı skandalı her sabah tekrarlarken 500 metre mesafede tur atan sahil güvenlik neden izlemekle yetiniyor? Dikili kaymakamlığı, belediye başkanlığı burada kendisine düşen bir sorumluluk görmüyor mu?
Mavi Vatan, içinde yaşayan sayısız mahlukat, yeşil vatan ve hakeza üzerinde yaşayan insanların hakkını hukukunu korumak bunların görevi değil mi?
Öyleyse buyrun, Mavi Vatan’ın değerini bilmeyenlere değerini gösterin de biz de buradan yaşasın bu vatan da vatandaşları da sahipsiz değilmiş diyelim.

