Kocaeli’nin Körfez ilçesinde faaliyet gösteren bir dönerci, çok sayıda kişinin hastaneye kaldırılmasına yol açan büyük bir gıda zehirlenmesi vakasıyla gündeme geldi. Tavuk döner tükettikten sonra mide bulantısı, ateş ve kusma gibi şikâyetlerle sağlık kuruluşlarına başvuranların sayısı 648’e ulaştı.
Olayın ardından harekete geçen yetkililer, dönerin satıldığı işletmeden örnekler alarak analiz için Kocaeli Gıda Kontrol Laboratuvarı’na gönderdi. Laboratuvar testleri sonucunda, döner numunesinin mikrobiyolojik kriterlere uygun olmadığı ve sağlığa zararlı bakteriler taşıdığı ortaya çıktı. Bu bulgular üzerine işletme hakkında yasal işlem başlatıldı ve Körfez İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü savcılığa suç duyurusunda bulundu.
İki Kişi Tutuklandı, İşletme Mühürlendi
Zehirlenme vakalarının ardından işletme sahipleri K.Y. ve E.T., gözaltına alınarak adliyeye sevk edildi. İki şüpheli çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. Söz konusu işletme ise Körfez Belediyesi tarafından mühürlenerek faaliyetlerine son verildi.
646 Kişi Taburcu Edildi
Kocaeli Valiliği tarafından yapılan açıklamada, hastaneye başvuran 648 kişiden 646’sının tedavi edilerek taburcu edildiği, yalnızca iki kişinin tedavisinin sürdüğü belirtildi. Olayın Valilik, İl Sağlık Müdürlüğü, Tarım İl Müdürlüğü ve Emniyet birimlerince yakından takip edildiği ifade edildi.

