Kütahya’daki özel bir engelli bakım merkezinde kalan şizofreni hastası N.K. (41), farklı bir odada kalan ve yatağa bağımlı S.Ç. (47) adlı kadının iki gözünü oydu. Saldırıya uğrayan S.Ç., hastanede tedavi altına alındı. S.Ç.’nin yeğeni Hüseyin Girgin, olayın açıkça ihmal sonucu yaşandığını savunarak “Teyzemin odasına girip, üstüne çıkıp sadece 29 saniyede gözlerini oydu. Gözlerini çıkarırken yüzünde tırnak izleri kalmış” dedi.
Geçmişte de Benzer Saldırılar
10 yıl önce babaannesini başına baltayla vurarak öldüren N.K.’nin, 2020 yılında Adana’da tedavi gördüğü hastanede de oda arkadaşı Sultan Güner’in gözlerini oyduğu, Manisa’da ise bir başka hastanın gözlerini diş fırçasıyla oymaya çalıştığı ortaya çıktı.

- Saldırgan N.K. ile 2020 yılında Adana Dr. Ekrem Tok Ruh Sağlığı Hastanesi’nde gözlerini oyduğu S.G.
Saniyeler İçinde Gözlerini Kaybetti
Yoncalı Mahallesi’ndeki özel bakım merkezinde kalan N.K., Haziran ayında yan odadaki yatağa bağımlı S.Ç.’nin odasına girerek, iki gözünü oydu. Saldırı sonrası Kütahya Şehir Hastanesi’ne kaldırılan S.Ç., iki ameliyat geçirmesine rağmen tamamen görme yetisini kaybetti. Kütahya Cumhuriyet Başsavcılığı ve Valilik olayla ilgili hem adli hem idari soruşturma başlattı; bakım merkezinin personeli de ifadeye çağrıldı.
“Geçmiş Olsun” Demediler
S.Ç.’nin yeğeni Hüseyin Girgin, teyzelerinin 2 yıldır bu merkezde kaldığını anlattı. Girgin, “Merkezden telefon geldi, gözünde sıkıntı var, hastaneye götürüyoruz dediler. Annem ilk ulaşan oldu, iki gözünün de oyulduğunu fark etti. Şizofreni hastası teyzemle birlikte bahçedeymiş, bakıcılar odalarına çıkarmış. Sonra bakıcı çamaşır makinesine gittiğinde, saldırgan hastanın fırsat bularak odaya girip, 29 saniye içinde gözlerini oyduğunu öğrendik” dedi.
Girgin, kamera kayıtlarını izlemek istediklerini ancak izin verilmediğini, bakım merkezi yönetiminden de ne bir özür ne de bir destek görmediklerini söyledi. “Olaydan sonra hâlâ muhatap yok. Devletimize sığındık, savcılığa şikayetçi olduk. Müdürler, çalışanlar ifade verdi ama bize bir geçmiş olsun bile denmedi. Yanımızda kahkaha atıp güldüler. Devletimizden tek isteğimiz, soruşturmanın genişletilmesi ve suçluların tutuklanmasıdır. Hiçbir şey teyzemin iki gözünü geri getirmez ama başka insanların başına gelmesin isteriz” ifadelerini kullandı.
İlk Vaka Değil
N.K.’nin geçmişte de benzer saldırılar gerçekleştirdiği, Adana’daki bir hastanede oda arkadaşı Sultan Güner’in gözlerini çıkardığı, Manisa’da başka bir hastanın gözlerini diş fırçasıyla oymaya kalkıştığı öğrenildi.
S.Ç. iki kez ameliyat edildi, tamamen görme yetisini kaybetti. Olayın ardından adli ve idari soruşturma başlatıldı; bakım merkezi çalışanlarının ifadeleri alındı.

