Olay, 25 Şubat Çarşamba günü saat 18.00 sıralarında Maslak’ta meydana geldi. Akşam saatlerinde oto sanayiye gelen iki kişiden biri, yanında bulunan tabancayla iki ayrı iş yerine ateş açtı. Saldırıda yaralanan olmazken, iş yerlerine toplam 6 merminin isabet ettiği ve maddi hasar oluştuğu belirlendi.
Silahlı saldırı anı çevredeki güvenlik kameralarına da yansıdı.
50 KAMERA İNCELENDİ
İhbar üzerine çalışma başlatan Sarıyer Asayiş Büro Amirliği ekipleri, iş yeri sahipleri Bayçu O. (50) ve Erdoğan D.’nin (53) ifadelerini aldı. Bölgedeki yaklaşık 50 güvenlik kamerası kaydını inceleyen ekipler, saldırganların olay yerine motosikletle geldiklerini ancak aracın arızalanması üzerine yaya olarak dükkânların önüne ulaştıklarını tespit etti.

Saldırının ardından yine yürüyerek uzaklaşan şüphelilerin daha sonra taksiye binerek Sultangazi’ye gittikleri belirlendi. Burada bir otele saklandıkları, sabaha karşı otelden ayrılarak Gaziosmanpaşa’ya geçtikleri ortaya çıktı.
30 SAATLİK TAKİP SONRASI YAKALANDILAR
Yaklaşık 30 saat süren teknik ve fiziki takibin ardından kimlikleri belirlenen N.U. (14) ile B.Ö. (17), Sarıyer Asayiş Büro Amirliği ekiplerince Gaziosmanpaşa’da yakalandı. Operasyonda olayda kullanılan ruhsatsız tabanca da ele geçirildi.
“ARADA HUSUMET VARDI” SAVUNMASI
Emniyetteki ilk ifadelerinde şüphelilerin, iş yeri sahibiyle aralarında husumet bulunduğunu söyledikleri öğrenildi.

Haklarında adli işlem başlatılan iki zanlı, “Mala zarar verme”, “Genel güvenliği kasten tehlikeye sokma” ve “Ateşli Silahlar Kanunu’na muhalefet” suçlamalarıyla mahkemeye sevk edildi.
Çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildiler.
KABARIK SUÇ KAYITLARI ORTAYA ÇIKTI
Şüphelilerden 14 yaşındaki N.U.’nun 18, 17 yaşındaki B.Ö.’nün ise 12 ayrı suç kaydının bulunduğu öğrenildi.

