Milli Savunma Bakanlığı, Pençe-Kilit Harekatı bölgesinde 852 rakımlı tepede bulunan bir mağarada 12 askerin gazdan etkilenerek şehit olduğu olaya ilişkin idari tahkikatın tamamlandığını açıkladı.
İdari inceleme sonuçlandı
Yapılan açıklamada, 6 Temmuz 2025 tarihinde yaşanan olayın, Pençe Serisi Harekatlarının başladığı 2019’dan bu yana Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından kontrol edilen 3 bin 764 mağarada benzeri yaşanmayan ilk durum olduğu ve bu mağaranın 3 bin 765’inci mağara olduğu belirtildi.
Olayın yaşandığı mağarada 1-5 Temmuz tarihleri arasında METİ/PMKİ timlerinin de dahil olduğu keşif ve tarama faaliyetlerinde herhangi bir olumsuzluk gözlenmediği vurgulandı. 6 Temmuz günü ise önce keşif köpeği mağaraya gönderildi; olumsuz bir belirti olmayınca gaz ölçümünün yapılmasına gerek duyulmadı ve ardından arama-tarama işlemi başlatıldı.
Kurtarma operasyonunun birlik personeli ile birlikte KBRN timi, UMKE, AFAD ve Türkiye Taşkömürü Kurumu ekiplerince yürütüldüğü, mağara girişinde hazır tutulan oksijen tüpleri ve maskelerin de tahliye ve tedavi sürecinde kullanıldığı açıklandı. Olay yerinde hazır bulunan sağlık ekipleri ve doktorlar tarafından ilk müdahalelerin yapıldığı, personelin hastaneye sevk edildiği aktarıldı.
Yapılan detaylı incelemeler sonucunda, olayda doğrudan bir ihmal, kasıt, disiplin zafiyeti ya da kontrol eksikliği tespit edilmediği vurgulandı. Görevli olmayan bazı personelin, silah arkadaşlarını kurtarmak için emir beklemeksizin mağaraya girdiği ve bu davranışın daha ağır bir tabloyu engellediği belirtildi.
“Ender rastlanan bir durum, gerekli önlemler alındı”
Bakanlık, olayın nadir görülen ve öngörülemeyen bir durum olduğunu ifade ederek, yaşananlardan ders çıkarıldığını, benzer durumların önlenmesi amacıyla ilave tedbirlerin hızla devreye alındığını belirtti. İdari tahkikat raporunun da ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına gönderildiği açıklandı.
Açıklamanın sonunda, şehit olan 12 askere Allah’tan rahmet, ailelerine, Türk Silahlı Kuvvetleri’ne ve millete başsağlığı dilekleri iletildi.

