Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Üniversite eğitimi üç yıla iniyor! Öğrenciler ve aileler karardan memnun

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversite eğitimini daha verimli, esnek ve uluslararası

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversite eğitimini daha verimli, esnek ve uluslararası standartlara uygun hale getirmek amacıyla kapsamlı bir reform süreci başlattı. Yeni düzenlemeyle birlikte isteyen ve başarılı öğrenciler, lisans eğitimlerini üç yılda tamamlayarak mezun olabilecek. Bu kapsamda ders planlarının sadeleştirilmesi, kredi sisteminin yeniden yapılandırılması ve yaz okullarında üst sınıftan ders alma yönündeki çalışmalar devam ediyor. Düzenlemenin yükseköğretimde kalite ve verimliliği artırması hedefleniyor.

DERS SAYISI AZALACAK

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, programlardaki ders içeriklerinin sadeleştirileceğini ve öğrencilere yüklenen ders sayısının azaltılacağını açıkladı. Özvar, bu sayede öğrencilerin proje, uygulama ve araştırma çalışmalarına daha fazla zaman ayırabileceğini belirtti. Yapılacak değişikliklerle birlikte birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi öğrenciler lisans programlarını üç yılda tamamlama imkânına kavuşacak.

Reformun ardından yükseköğretim sisteminin daha verimli ve uluslararası standartlarla uyumlu bir yapıya ulaşacağını belirten Özvar, “Artık yalnızca teorik bilgiye dayalı değil, öğrencilerimizi mesleki tecrübeyle erkenden buluşturan, onları hem bilimsel araştırmaya hem de iş dünyasına güçlü şekilde hazırlayan bir yaklaşımı merkeze alıyoruz” ifadelerini kullandı.

ÖĞRENCİLER ERKEN MEZUNİYETTEN MEMNUN

Yeni sistem kamuoyunda da olumlu karşılandı. Öğrenciler, üç yılda mezun olmanın hayata erken atılma ve ekonomik avantajlar sağlayacağını vurguladı. Görüş bildiren öğrenciler, “Üç yılda mezun olmak mesleki hayata daha hızlı adım atmak için büyük bir fırsat”, “Dördüncü yılda zaten iş veya sınav hazırlığı yapıyoruz, bu sistem çok mantıklı”, “Üstten ders alıp üç yılda mezun olmak hem zaman hem maddi kazanç sağlar” şeklinde konuştu.

Bazı öğrenciler ise kısa sürede mezuniyetin Türkiye’nin iş gücüne katkı sağlayacağını ve başarılı öğrenciler için önemli bir motivasyon kaynağı olacağını ifade etti.

VELİLER DE DÜZENLEMEDEN MEMNUN

Eğitim süresinin kısalması, veliler tarafından da olumlu karşılandı. Dört yıllık eğitim sürecinin ekonomik olarak birçok aileyi zorladığını belirten veliler, “Gençler bir an önce kendi ayakları üzerinde durmak istiyor. Bu karar hem ekonomik hem psikolojik olarak aileleri rahatlatacak” dedi.

Bazı veliler ise, “Başarılı öğrenciler programlarını üç yılda bitirebiliyorsa neden beklesinler?”, “Yaz okulları sayesinde krediler tamamlanabiliyor, bu sistem isabetli bir adım olur” değerlendirmelerinde bulundu.