Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Belediye aşevinde şok! Kavurmanın içinden yarış atı çipi çıktı

Mersin’de belediyeye bağlı bir aşevinde ihtiyaç sahiplerine dağıtılan yemeklerle ilgili yapılan denetimde dikkat çeken bir olay ortaya çıktı. Servis edilen kavurmanın içinden yarış atlarında kullanılan dijital çip bulunması üzerine başlatılan incelemede etlerin at eti olduğu belirlendi. Toplam 213 kilogram kavurma imha edilirken olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Mersin’de belediyeye bağlı bir aşevinde ihtiyaç sahiplerine dağıtılan yemeklerle ilgili

Belediyeye bağlı aşevinde hazırlanan yemekler üzerinde gerçekleştirilen rutin denetim sırasında ekipler, servis edilen kavurmanın içinde sert bir cisim fark etti. Yapılan incelemede söz konusu cismin, profesyonel yarış atlarının kimliklendirilmesi ve takibi amacıyla kullanılan dijital bir çip olduğu tespit edildi.

Bu bulgunun ardından aşevinde bulunan tüm et ürünleri kontrol altına alınarak detaylı inceleme başlatıldı.

ETLERİN AT ETİ OLDUĞU BELİRLENDİ

Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından alınan numuneler laboratuvarda analiz edildi. Yapılan incelemeler sonucunda kavurmada kullanılan etlerin tek tırnaklı hayvan eti olduğu kesinleşti.

Toplam 213 kilogram olduğu belirlenen at eti kavurmalar, insan sağlığına uygun olmadığı gerekçesiyle ekiplerin gözetiminde kireçlenerek imha edildi.

GENİŞ ÇAPLI SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Olayın ortaya çıkmasının ardından belediye yönetimi ve ilgili kurumlar tarafından kapsamlı bir soruşturma başlatıldı. Etlerin tedarik edildiği firma ile aracı kurumlar incelemeye alınırken sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunuldu.

BAKANLIĞIN LİSTESİNE GİRDİ

Öte yandan söz konusu işletmenin Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yayımlanan “Sağlığı Tehlikeye Düşürecek Gıdalar” listesinde de yer aldığı bildirildi. Yetkililer hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulduğu öğrenildi.