İzmir’de bir sağlık ocağına giden kadın hasta, doktorları kendisine ‘Gerizekalı’ diyerek hakarette bulunduğunu iddia etti.
Olay geçtiğimiz yıl İzmir’de yaşandı. Journotürk’e konuşan kadın ‘Kapıda ve içerde hasta yokken yarım saat beni kapıda beklettiler.
Neden içeri almadıklarını hemşireye sorunca bana tepki gösterdi içerideki doktor. Bunun üzerine yaşadığımız tartışmada bana ‘Karşında doktor var defol gerizekalı, gerizekalı diyorum çünkü öylesin’ dedi.
Diğer bir doktor da bana ‘Senin gibiler elimizi ayağımızı öpüyorlar diyerek kişiliğime ve tüm hastalara hakaret etti. CİMER’e yazdım doktora 9 lira bin para cezası gönderilmiş. Beni de şikayet etmişler, mahkemeye verdiler onlara hakaret etmemiş olmama rağmen. Tartıştığım doktorun yanındaki meslektaşları mahkemede şahitlik yaptı, bu nedenle bana mahkeme 66 bin lira para cezası verdi. Hem hakarete uğradım hem para cezası ödüyorum. Doktorların egolarını çekmek istemedim diye cezalandırıdım.
O doktora bir zarar vermiş olsaydım anında haber yapılırdı televizyonlara çıkardı. Ama hakarete uğrayan bir hasta olunca üzeri örtülüyor veya hasta cezalandırılıyor. Bugün bana yarın başkasına. Takdiri halkımızın vicdanına bırakıyorum. Ben hastalara bu şekilde davranılmasını kabul etmiyorum. Bu nedenle durumu sizinle paylaşmak istedim’ dedi.
Haberde bahsi geçen doktorlara ulaşamadığımızdan görüşlerine yer veremedik. İddialara cevap vermek isterlerse haber olarak paylaşabiliriz.

